Jarní běh zámeckým parkem - Krásný Dvůr

Co jsem si dnes přivezl z Krásného Dvora? Nejdříve uvedu bahno. Měl jsem tři páry běžeckých bot a na cestu domů se jejich váha zvýšila dvojnásobně. Trať závodu byla těžká, sílu braly hlavně rozbahněné travnaté rovinky a zbytky sněhu na trati. Na otáčce byla trať dokonce pod vodou.

Pak jsem si přivezl zážitky jako divák hlavního závodu. Famózní byl výkon prvního Jardy Luče, bylo vidět, že je na jarní sezónu velmi dobře připraven. Vyhrál závod stylem start cíl. Podobně si vedl Filip Havel na druhém místě. Hezký souboj o třetí místo svedl Martin Lázna se zkušenějším Dědkem. Do závěrečného stoupáku běžel za svým soupeřem v těsném závěsu, ale není to zrovna vhodné místo pro úspěšný finiš. Škoda, Martin skončil těsně pod stupni vítězů.  Na dvojici mladíků se v prvních kolech dotahoval Honza Novakovský, ale pak mu trochu došly síly. Příjemným překvapením byl výkon Tomáše Rybáčka, běžel rovnoměrně a dokázal udržet své tempo až do cíle. Oproti jeho výkonu v Žatci podstatné zlepšení. Další velký souboj svedl  Michal Procházka s Martinem Václavkem (pořadatelé mu pro lepší orientaci změnili jméno na Václav Martinů).  Hoši celou trať odběhli společně, snad každých sto metrů se střídali v průběžném pořadí. Strhující byl jejich souboj ve finiši, nečekal jsem, že Michal tempo udrží. Martin přece jen využil svého zrychlení a o dva kroky byl v cíli dříve.

V závodě veteránů jsem pak skončil na druhém místě a tak jsem si odvezl zase pěkný pohárek a velikonoční pomlázku. Trochu mě zmátlo, že na startu bylo několik mě neznámých soupeřů. Jeden byl dokonce až z dalekých Filipín (pořadatelé ho pak vyhlásili za přeborníka této exotické země) Podezřelý byl také jeden prokouřený kašlající týpek. Ten ovšem po startu nasadil tempo, jemuž jsem nestačil. Využil jsem tedy toho, že další z přemotivovaných soupeřů odstartoval skokem plavmo do bahna a druhé místo pak s přehledem udržel. Měl jsem předem zjištěno, že veteránská špička bude  o velikonocích startovat na Lesním běhu na Resslu v Mostě. Vítěz měl na mě náskok (komentoval to, že si mohl dát za dubem klidně šluka), ale třetí borec s naraženými žebry zase na mne hodně ztratil. Také Filip dostal pěkný pohár (mohl by s ním jít z fleku celebrovat na mši). Že prý si bude muset doma na ty ceny zřídit vitrínku.

Petr Tyl

Výsledky 51. ročníků.xls (45,5 kB)