MČR v krosu ve Střelských Hošticích - Pozdrav od Kuby Schoře

Dobrý den pane doktore a lounští běžci.

Posílám Vám nějaké info ohledně MČR v krosu, co proběhlo teď o víkendu ve Střelských Hošticích. Tamní areál je moc hezký, vybudovaný vlastně jen pro konání přespoláků. Na trati je jedno stoupání, kolem 50m, jinak je trasa lehce zvlněná se zatáčkami, na jednom místě se přeskakují i klády. Povrch tráva.
Protože v týdnu před závody sněžilo a přes den pak bylo kolem nuly, byl povrch tratě dost měkký, místy bylo bláto, zvlášť v prostoru cíle to stálo za to. Jen co jsme se na startu seřadili, už jsme měli vodu v tretrách a bahínko až po kotníky. Ale to k tomu patří, co by to pak bylo za přespolák, že..?
 
 
Na startu se sešla partička výborných borců, vlastně ti nejlepší z ČR, včetně Milana Kocourka - účastníka MS v krosu před týdnem v Bydhošti. No závod jsem tradičně rozbíhal o něco pomaleji, než jsem mohl a po úvodním 625m dlouhém kolečku jsem byl na chvostu skupiny běžců. Za mnou mohlo být tak 5 běžců. Pak následovalo 6 okruhů dlouhých 1575m, během kterých jsem se postupně propracoval na konečnou 17. příčku. Být to o kolo delší, jistě bych se ještě posunul, bo závodník přede mnou (Ondra Čadek) vytuhnul, ale to jej jen kdyby....
 
 
V cíli mi naměřili čas 34:07, se kterým jsem byl moc spokojený. Na to, po jakém povrchu se běželo, si myslím na mě slušný výkon.  Časy byly celkově pomalejší než loni, co jsem se bavil s ostatními borci, tak to bylo právě kvůli tomu, že trať byla více rozbředlá než loni, kdy prý byla pěkně tvrdá.
 
 
Má spokojenost je umocněna tím, že jsem za sebou nechal borce jako Brýdl, Kubričan, Edlman, Míč a další...to jsou všechno v běžeckém světě "známé firmy". Loni se mi ani nezdálo, že bych s nimi mohl držet krok třeba půlku závodu, teď jsem je porazil. Musím si ještě koupit velké hřeby do treter, protože jsem měl dráhové hřeby, které mi na tomto povrchu byly úplně k ničemu. Kdybych měl na nohou obyčejné krosovky, vyšlo by to na stejno.
 
 
V cíli jsem se pak vyfotil s vítězem Milanem Kocourkem a jeho tréninkovým parťákem, celkově třetím Jiřím Homoláčem (účastník ME) a pak jsem zase pádil 150 km domu. Ta vzdálenost, odlehlost a "špatná" dostupnost místa konání je asi jediný mínus s celého dne. 
 
Mějte se. Kuba Schoř