Memoriál Karla Raise - pozdrav od Kuby Schoře

Dobrý den pane doktore.

Ve svém výčtu jste zapomněl ještě na jednoho borce, který se rozhodl letos běžet poprvé. Bratr dokončil závod za krásných 1:09:46, čímž překonal můj čas při první účasti na tomto závodě před 11 lety o 4 minuty!! Když jsem mu běžel po doběhu naproti, přidal jsem se k němu kousek za cyklistickým stadionem a doprovodil ho až do cílové rovinky. A asi jsem mu u cyklisťáku vlil hodně sil do žil, neboť zrychlil a pěkně si to pálil, odhaduji tempem 4:10/km. To vydržel až na konec zahrádkářské kolonie, kde se konala svatba, pak přeci jen zpomalil, nicméně do cíle to pod 1:10h stihl a vychutnal si jako vždy vynikající publikum v cílové rovince.

Já se tentokrát strašně trápil. Již na druhém km jsem hrozně funěl, od třetího km jsem přenechal iniciativu na Michalu Kovářovi a od pátého km jsem této mojí skupince přestal stíhat nadobro. No co Vám budu povídat, kdyby to nebylo v LN, kde na nás s bráchou čekala celá rodina, zřejmě bych to zabalil. Nohy jsem měl jak z kamene, ty běžet nechtěly hned od začátku stejně jak ve středu na Memoriálu Huberta Šuláka, funěl jsem jak lokomotiva již z Volevčic a navíc mě od Lenešic začlo píchat v pravém boku (hned pod žebry již po třetí v této sezóně). Na 13km se přede mně dostal Poduška, což bylo úplně demotivační, naštěstí do cíle zbývala jen zahrádkářská kolonie a poslední kilák po Lounech.

V sobotu by mě snad neprobrala ani injekce adrenalinu. Prostě závod blbec, i takové jsou. Do cíle jsem dorazil o minutu rychleji než loni, ale o minutu a půl pomaleji, než jsem byl na mezičase 15km při 1/2maratonu v Pardubicích. V cílové rovince mi moc do smíchu nebylo, přesto jsem potleskem ocenil všechny, kdo přišli povzbuzovat. Opravdu v Ln je ten doběh jeden z nejlepších, co znám, atmosféra elektrizující a z člověka v té rovince všechno spadne a má pocit, že by mohl běžet dalších 15km. V cíli jsem nebyl naštvaný, ba naopak spokojený, že jsem bojoval a dokončil. Vytřískal jsem ze sebe v daný závod vše, co šlo. Byl to ale hrozný rozdíl oproti Krušovickému soudku, kde jsem běžel s hroznou lehkostí a do posledních metrů proháněl Mirečka, tam mi to sedlo a naopak jemu asi ne.

K počasí letos nemám žádných výhrad, naopak bylo ideální a je to i vidět na časech všech borců, obecně se běželo velmi rychle. U Filipa je vidět, že z něho bude velký závodník, pokud bude tvrdě makat. Kouče na to má, věk taky a když vydrží, je možné, že se mu budeme příští rok koukat všichni na záda. Mě trvalo deset let, než jsem zaběhl jeho letošní čas, prostě klobou dolu. Libor mě hrozně překvapil, čas pod 58 bych mu netipoval, no je vidět že jejich tvrdý trénink s Filipem nese ovoce. Takže Libore, teď ten maraton už pod tři hodiny musíš dát, a nechci slyšet žádné výmluvy...:-) Míra Patera taktéž pod hodinu a chvíli jsem si myslel, že je to i jeho osobák, než mě Filip informoval, že je to jeho druhý nej výkon na tamní trati. Skvělý výkon! Míra Bartoš udělal bráchu o cca dvě minuty. Na začátku jsem bráchovi říkal, ať se Míry zkusí držet, ale Míra je zkušený závodník a zlepšení o 5min oproti loňsku je toho důkazem. Určitě je také spokojený. No borci, všem přeji další skvělé závody, já v neděli poběžím MČR v maratonu na PIMu, tak doufám, že neudělám ostudu. Jakékoliv zlepšení OR budu brát jako úspěch, takže pokud se zúčastníte, všem ať to běží a hlavně si to všichni užijme!!