Miřejovický půlmaraton (3.8.2013)

Ahoj,


dnešní Miřejovický půlmaraton byl opravdu jen o trochu chladnější verzí toho loňského - člověk byl na trati rád za každý stín. Letos jsem se s tím však vypořádal v o 10min lepším čase, doběhl jsem za 1:20:58. Velkou zásluhu na tom měl i trenér Petr Donner, který sice nejel po celou dobu závodu vedle mě na kole (přímo takto to bylo zakázané), ale pendloval tak různě mezi skupinkami a byl vždy tam, kde jsem ho potřeboval - na občerstvovačkách mi podal flaštičku s mým ioňtákem (před startem jsem si je nechal pořadateli rozvést na občerstvovací stanice) a houbičku či vodu na zchlazení, a pak mě vždy ještě dojel s další houbičkou či rovnou celou 1,5l pet lahví plnou vody, kterou jsem po nějakém 12.km vždy otočil skoro celou na sebe, až mi z toho čvachtalo v botech. Občerstvování mimo stanice bylo sice taky zakázáno, trenér se o tom bavil však přímo s pořadatelem a zkrátka si to asi vymohl. Je to zdatný řečník. Doufám, že mě nečeká nějaká dodatečná diskvalifikace :-)

Takže díky tomuto dokonalému osvěžovacímu systému jsem závod proběhl téměř strojovým tempem 3:50/km a opět měl ještě značnou rezervu, v tomto počasí jsem však nechtěl riskovat. Hned po startu šel do čela Brunner s jedním mně neznámým běžcem a za nimi se utvořila asi 9tičlenná skupinka, ze které jsem vypadl již na druhém kilometru, protože šli prostě moc rychle (3:40/km). Nechal jsem je tedy s chladnou hlavou jít. Očekával jsem, že budou odpadávat. Taky že jo. Končil jsem na celkovém 6. místě a jen 10s za 5. běžcem. Donner mi vždy hlásil, jak se to vepředu trhá a že tam ti kluci už motají nohama, ke konci to byla vážně pravda, ale běžel se půlmaraton, ani o kilometr více.
 

Trochu nešťastné pro mě bylo nové, leč klasické rozhození kategorií - muží až do 39 let, protože kdyby zůstali muži do 35 let, jak tomu bylo v loňském roce a i psáno v propozicích, mohl jsem být na snad až druhém místě v kategorii, protože přede mnou byli Brunner (první za necelých 1:17, ročník 1974 - 39 let), Václavík (1986 - 27 let), Sojka (1975 - 38 let), Kvarta (1979 - 34 let) a Havelka (1972 - 41 let) - takže ano, krásně třetí v kategorii a na bedně, takto bohužel až pátý. Loni bych s tímto časem byl třetí absolutně, holt se to zas jednou sešlo a já byl u toho.
 

S vedrem se zdárně vypořádal i plavčík, když dokončil za tuším 2:13, nechci kecat, výsledky zatím nejsou. Svůj lońský čas dokázala vylepšit o 3min i Katka, dnes finišující za 1:29:03 jako druhá žena. Radka Churaňová totiž letos vydržela bez kolapsu až do konce, a tak si prvenství s přehledem pohlídala a druhá Katčina rivalka, hubeňoučká Lenka Šibravová, doběhla 100-200m za Katkou. Prostě ji to v závěru pěkně natřela!
Mějte se

Filip
Havel

 

Výsledky ZDE

Reportáž ze závodu z České televize ZDE