Narozeninová 5 - Kladno

Report z Narozeninové 5 v Kladně

 

Musím říct, že se nám včera vydařilo počasí na Kladně, takové teplo tu už dlouho nebylo. Ještě že jsem měl kraťasy :) Celková účast na závodě byla 103 běžců. Není divu díky tak letnímu počasí. Opravdu jsem cítil, že se poběží skvěle. 

 
Už jsem se taky dozvěděl, jak je to s tou jedničkou navíc (5 km +1). Pořadatel má prý letos šedesátiny a chtěl si proto přidat do názvu závodu schválně +1. Myslím, že to plno běžců zmátlo. :) 5 km je přece jen lepší vzdálenost než 6 km. Taky jsem si zlepšil osobák o 2 minuty. Když jsem doma koukal na naše výsledky, Venca se umístil v kategorii na pěkném 5. místě, Martin Lázna na 11. místě, pak já za ním na 14. místě. Martin Václavek doběhl na 27. s časem 26:30 a Káťa na 9. místě něco málo za Martinem.
 
S Vencou a Káťou jsme přijeli hodinu předem a okoukávali jsme nové prostředí. Na Sletišti to opravdu žije sportem. :) Všude samí sprinteři, bruslaři i oštěpaři. Zašli jsme pro čísla a naštěstí jsme měli ještě volno v šatně na převléknutí. Přišpendlili jsme si čísla, já poprvé vyzkoušel nové kompresní návleky od Skins, které pěkně stáhly lýtka. Káťa se mezitím opalovala na tribuně. Pak jsme se šli s Vencou trochu rozklusat a provedl nás po okolí a ukázal, kde co je. Vyběhli jsme ven ze Sletiště ve směru závodu do lesa. Místní notoricky známý fotograf a běžec Švanda nás vyblejsknul.
 
Po rozvičce jsem se konečně setkali s Petrem a oběma Maritnama, kteří přijeli zvlášť. Lokli jsme si poslední doušek vody, protože za chvíli Vám vyschlo v pusu tím, jaké bylo teplo. Postupně jsme se řadili na start, protáhl jsem si rychle lýtka a stehna a zařadil jsem se k Martinovi L., Vencovi a k Petrovi. Chtěl jsem se jich ze začátku pevně držet. Káťa s Martinem V. si stoupli na konec. Já je přemllouval, ať jdou více dopředu. Pětka se prostě běží rychle uplně od začátku. Není tedy čas na nějaké postupné zrychlování jako na desítce. :) 
 
Po výstřelu hromadně zapípaly hodinky a přední elita vystartovala rychlostí blesku. Oběhli jsme 600 m dlouhý ovál a vyběhli pak ven směrem do lesa. Chtěl jsem se držet Martina Lázny, který se zase držel Vency. Měl jsem co dělat, abych udržel krok na prvním půlkilometru, který byl tempem 3:30/km. Asi na 1,5. km mě z tak rychlého startu chytla křeč do levé plíce a začal jsem ztrácet. Píchalo mě tam celou tu lesní rovinku, až pak při obrátce do mírného stoupáni bolest ustávala. Ale můžu říct, že mě tolik běžců ještě nikdy nepředběhlo. Bylo to asi tím, že jsem se držel u rychlejších. Tempo se mi už pohybovalo kolem 4:10/km. Naštěstí poslední 2 km se mě chytnul jeden běžec, který také nevydržel tempo rychlejšího "stáda". Bězěli jsme spolu a pomalu zvyšovali tempo a hecovali se. Před bránou do Sletiště jsem měl na dohled znovu Martina Láznu. Průměrné tempo se snížilo na 4:01/km. Říkám si: "To prostě musíš dát ještě pod 4/km!" Tak jsem rovinku do cíle začal sprintovat, odpojil se od kolegy a míříl do cíle. Ale těsně před cílovou čarou mě kolega ještě stihnul prěsprintovat. Hned po doběhu jsem mrknul na hodinky a tempo bylo 3:59/km. To odpovídá času 19:57. Sto pro jsem si vylepšil osobák na pětku o 2 minuty. Jsem hodně rád. :) Sice jsem se za tu chvilku moc nezapotil, ale výkonnost a pevnou vůli běžet dál tenhle závod určitě prověřil. Kolegovi jsem podal ruku a pochválil ho za dobrý finish. Taky mi vysvětloval, že mu pomohlo se mnou držet krok a nemusel běžet jako samotářský vlk vstřic svému osudu. Venca Krebs byl 50 sekund předemnou a Martin Lázna tešně za ním.

1. místo v kategorii obsadil Petr Tyl, to je opravdu dobrý výkon. Gratuluji. :) Musela to být makačka.
Letos se Narozeninová pětka vydařila nejen, co se počasí týče, ale i atmosféra závodu byla dobrá. Myslím, že BK jde pomalu nahoru. :) Už se těším na další závod, ale tentokrát bych raději trochu delší. :)
 

 

Patrik :)

Výsledky

FOTO    FOTO