Pečecká desítka - Memoriál Jardy Kvačka (pozdrav od Kuby Schoře)

Sportu zdar a běhu zvlášť

Dobrý den pane doktore. Jsou za námi Pečky. Startoval jsem zde poprvé a naposled před dvěma lety, kdy tu foukalo, a já si tehdy oproti tehdejším Kbelím zaběhl o cca půl minutky horší čas. Proto jsem si letos nedělal nějaké naděje na vylepšení osobáčku z minulého týdne, spíše jsem se soustředil na to, abych potvrdil výkonnostní hranici 34min.

Věděl jsem, že trať není lehká, bo tu jak všichni dobře víme fouká a navíc je trať obrátková, což nějakou tu vteřinku sebere. Počasí k nám běžcům však letos bylo příznivé, lehké mrholení před startem a bezvětří slibovalo ideální podmínky. Konkurence, která se sešla v Pečkách, byla dle mého mínění o něco silnější než před týdnem ve Kbelích. Aby ne, prize money udělované až do osmého místa, v kategoriích si pak nejlepší borci také přijdou na své.

Na startu jsem se jen lehce pozdravil s Filipem a šlo se na to. První kilometr jsem probíhal v čase 3:11 a podvědomě jsem si říkal, jestli jsem to trochu nepřepálil, jenže na výběr jsem měl jen ze dvou možností. Vydržet nasazené tempo nebo zpomalit, a tím by mi utekla silná skupinka ve které jsem se držel. Jak tušíte, vybral jsem si tu první možnost. Běželo se dobře, žádné zadýchání, tak proč ne. Až na pětku jsem běžel bok po boku s Leošem Pelouchem, tu jsem probíhal v čase 16:23 (před rokem pro mě ještě nedosažitelný čas v závodě na 5km, natož mezičas při 10km) a začínal jsem tušit, že by to mohlo vyjít i pod 33min. V tu chvíli za to však Leoš vzal a jednoduše mi utekl. Já se postupně dotáhl na Mulugetu Mirečka Serbesu a připsal jsem si v cíli jeho první skalp.

Dlužno dodat, že neběžel dle jeho slov na plno, byl nachlazen. Druhou polovinu i vinou toho, že jsem ji běžel prakticky osamocen, jsem zaběhl o čtvrt minutky pomaleji a výsledný čas se zastavil na 33min rovných. Poslední km jsem běžel 3:15. Nejpomalejší pak za 3:21 a to ten sedmý, kde je to kousíček do kopce.

V cíli jsem byl šťastný, velmi velmi spokojený, ale i trošičku zklamaný, že jsem nedokázal čas stlačit tak, aby začínal číslicemi 32. Po obrátce na 5.km jsem velmi dobře registroval Libora, Filipa a ostatní běžce a díky jim za povzbuzování. Já na odpověď neměl...Letošní Pečky jsem si moc užil, je skvělý pocit běžet v elitní skupině a na 5.km mít běžce, o kterých jsem si vždy myslel, že jsou jak z jiné planety (Pechek, Pavlišta, Fejfar a spol.) jen pár sekund před sebou. Tímto všechny zdravím...

Jakub Schoř