RunTour Praha-Ladronka 5km

Ahoj,

včera jsem se zúčastnil závodu v pražském parku Ladronku. Šlo o poslední závod, v pořádí sedmý, běžeckého sérialu RunTour, který vedle hlavního závodu na 10km, nabízí i  5km trať a dětské závody. Chtěl jsem se zúčastnit závodu na 10km, ale byl velmi brzo vyprodán, tak jsem šel na kratší distanci. I tam bylo startovní pole velmi početné, přes 600 účastníků (na delší trati bylo jen o 100 běžců více). Nutno přiznat, že šlo asi v mnoha případech o "prvozávodníky" a ti nejlepší, co tam stáli, byli ná mé či jen o něco vyšší úrovni.


Hned po výstřelu se začala formovat skupinka 5 běžců, já byl mezi nimi. Po prvních rychlých pár set metrech najednou nikdo nechtěl dopředu. Před závodem bylo poměrně větrno a park Ladronka se rozkládá na rovině bez stromů či jiných překážek. Pak se to teda opět rozeběhlo a skupinka vydržela až do půlky závodu, kdy jsem běžel celou dobu v zákrytu, chvílemi i doslova vlál na chvostu. Poté se odpoutali 2 nejlepší a já převzal vůdčí funkci poloviční skupiny (já a 2 závodníci). První 2 zrychlili celkem výrazně, neboť získávali rychlý náskok. To se dařilo i mně vůči běžcům za mnou, avšak náskok narůstal jen po metrech. Na posledních 500m jsem měl náskok cca 50m, furt jsem se otáčel, neboť moc dobře znám ty případy, kdy se někdo během závodu až příliš šetří, a pak si dělá na poslední 400m osobák na této trati :-) Doběhl jsem tedy naplno až do cíle. Celkový čas mi naměřili 17min 14s, což není z mého pohledu bůhvíjaký čas, avšak je to můj osobák a navíc se domnívám, že trať byla o 100m delší. Všechny značené kilometry přicházeli později, než mě na upozňovala GPS (přitom na trati byli dlouhé přímé úseky), již ten první byl o 30m dále. A když budu vycházet z tohoto faktu, být trať přesně 5km, dostávám se pod 17min a to už mě plně uspokojuje.
Nicméně umístění v TOP3 v takovémto závodě je i z pohledu odměn velmi přívětivé. Na 10km trati se rozdávaji prize money (1. 5000Kč, 2. 2000Kč a 3. 1000Kč), na 5km věcné ceny od sponzorů, a že jich je požehnaně. Já získal poukaz v hodnotě 500,-Kč do Sportisima, poukaz na kompresní ponožky od Royal Bay v hodnotě 290,-Kč a 50% slevu na doplňky od Enervitu. Myslím, že využiju vše :-) Radost mi organizátoři nepatrně nabourali tím, když jsem obdržel tašku s cenami pro 3. nejlepší ženu na 5km. Obsahově téměř totožné, avšak dámské M tričko bych asi neunosil. Slíbili mi výměnu s holčinou, která zas obdržela tu mou tašku. A trochu jsem litoval, že jsem se nedostal na delší trať, třetího běžce bych totiž býval nejspíš udolal, běžel těsně pod 36min, což bylo pro mne na této trati více než reálné. Absolutní vítěz celého seriálu závodů na 10km obdržel 10000Kč a vítěz na 5km boty od Mizuno, což je taky dost prima. Myslím, že se příští rok na tento seriál zaměřím :-)

 

Jediné, co bylo chvilkami dost nepříjemné, fakt, že celý závod působí jako přehlídka sporotvních hvězd či celebrit z TV Nova. Na akci by stačili 2 fotografové, zde se jich točilo nejmíň 10. Ukáže se David Svoboda a všichni jsou z toho na větvi, pak nějaká hvězdička či modelka z Novy a hned má kolem sebe chumel foťáků a to, že se tam běží závod je okamžitě druhořadá záležitost. Na druhou stranu je zas příjmený charitativní podtext celé akce. Má to prostě své stinné i světlé stránky.

Zdravím, Filip