Ústecký půlmaraton

Ahoj,

počasí bylo úplně super, lehké mrholení mi nevadilo a ani vítr, který teda místy byl hodně znatelný.

Prvních 7km stálo docela za prd, rychle se to rozeběhlo, plánoval jsem, jak půjdu s Kamínkovou a Sekyrovou, ale první km jsem měl za 3:30 (je fakt že převládalo klesání), ale ony už měly 50m náskok a byli kolem nich i chlapy, na které bych už mohl mít. Takže byla změna plánu, každopádně jsem hledal nějakou skupinku. Pár borců tam bylo, mezi nimi i Vacarda, který se mi ale začal vzdalovat a už jsem viděl ten scénář z Karlových Varů. Pak jsem ho ale na 8.km doběhl, šel jsem 3km za ním jako klíště (bylo nás asi 6). Chytil jsem úplně dokonalý rytmus, to jsem ještě v závodě snad nezažil. Najednou jsem byl vepředu já a když jsem se ohlédl, vlál za mnou jen nějaký borec v zeleném. Čekal jsem, že mě bude střídat, ale nestřídal, ani jednou. Vůbec mi to ale nevadilo, absolutně nic mě nerozhodilo, žádný výběh ani seběh. Je pravda, že to nebylo úplně nejrychlejší (průměrné tempo 3:43/km), v Pardubicích jsem běžel průměr 3:40/km, ale aspoň jsem si ten závod užil a i s časem jsem na ústecké poměry spokojen (oproti loňsku zlepšení o 4min). Ani mě nezajímalo, na jakém jsem kilometru.

Na osmnáctém jsem si řekl: " Ty jo, už jenom 3km do cíle, paráda". Pamatuji si, jak jsem tam loni už na 14.km sledoval hodinky a trpěl. No a z té skupinky, co jsme byli okolo 10.km, jsem za sebou nechal všechny. Ten borec, co se za mnou vezl, pak odpadl na 20.km na mostě, kde jsem začal trochu víc šlapat a on se mi pak v cíli stejně omlouval, že nestřídal, prý toho měl dost, udělal si osobák asi o 1 a půl minuty. Na rozdíl oproti 1/2maratanu v KV se mi tedy podařilo udolat Vacardu (ačkoliv přes jeho věk mě to nemůže uspokojovat), Martina Šindeláře (osbák 1:16), též odpadla Kamínková a já šel před ni na 18.km a velké překvapení pro mě bylo, když jsem na 19km předbíhal jedno z dvojčat Edlmanových, když oba dávají 10km za 31-32min. Tenhle to evidentně na začátku hodně přehnal.
 

Výsledky

Filip